środa, 6 kwietnia 2016

ZOO I DINOPARK BRATYSŁAWA


Nie jestem zwolennikiem trzymania zwierząt w klatkach, ale odkąd mam dzieci nie mam wyjścia, muszę odwiedzać takie miejsca. Szukając atrakcji w Bratysławie od razu natknęłam się na ZOO oraz połączony z nim Dino Park. Zwierzęta i dinozaury w jednym miejscu to tyle szczęścia, że nie mogłam go odmówić dzieciom. 
Park, w którym mieści się ZOO jest pięknie położony, w dolinie Młyńskiej, otoczony lasami. Bardzo przyjemnie się po nim spaceruje, tym bardziej, że o tej porze roku w Bratysłwie nie ma wielu turystów i mogliśmy bez trudu podziwiać wszystkie zwierzęta. ZOO nie należy do najmłodszych, zostało otwarte w 1960 roku. Obecnie mieszka tu prawie 1000 zwierząt reprezentujących 157 gatunków. Ogród rozciąga się na 96 ha, ale zwiedzającym udostępniono "jedynie" 35Wybiegi są czyste i zadbane, a zwierzęta wyglądają na całkiem zadowolone. Zachwyciła nas szczególnie para przepięknych lwów, długo staliśmy i przyglądaliśmy się ich zabawom.


Ponieważ mój syn przeżywa obecnie fascynację prehistorycznymi gadami, najważniejszym punktem wycieczki był jednak Dino Park. Byliśmy już w kilku takich miejscach, ale przyznaję, że to podobało nam się najbardziej, głównie dlatego, że dinozaury są fajnie wkomponowane w krajobraz doliny i wygląda to bardzo naturalnie. W okresie letnim niektóre okazy podobno poruszają się i wydają dźwięki, wtedy to już na bank czujemy się jak w filmie Spielberga J 


W parku znaleźliśmy również świetny stylizowany plac zabaw. Dzieci trzeba było na siłę z niego wyciągać. Odwiedzając ZOO i Dino Park zapłacimy za jeden bilet wstępu, a ceny nie są wygórowane: dzieci do 3 lat wchodzą za darmo, od 3 do 15 lat 3 euro (2,5 w zimie), dorośli 4,5 euro (3,5 w zimie).

Na pewno będziecie zadowoleni odwiedzając to miejsce z dziećmi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz